تلفن: 31805-051

انواع لامپ های ال ای دی بریج لوکس

فناوری ساخت لامپ و انواع محصولات

لامپ ال ای دی یا لامپ LED به معنی دیود منتشر کننده نور (Light Emitting Diode) است. دیودهای نوری از زمانی که برای اولین بار در سال ١٩۶٠ به عنوان نمایشگر نور مورد استفاده قرار گرفته اند، تغییرات بسیاری داشته است. امروزه کلیه رنگ های قابل رویت موجود در طبیعت (بیش از ۱۶ میلیون رنگ)، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، بدون نیاز به هیچ گونه لنز یا فیلتر رنگی توسط ال ای دی ها قابل تولید هستند. در این مطلب از مجله میتره به معرفی انواع لامپ ال ای دی از نظر فناوری ساخت و انواع لامپ LED موجود در بازار کشور پرداخته ایم.

لیست این لامپ ها شامل :

لامپ های ال ای دی حبابی
لامپ ال ای دی گل
لامپ های ال ای دی فیلامنتی
لامپ های ال ای دی هالوژنی COB و SMD
لامپ ال ای دی شمعی
لامپ های وال واشر
ریسه ال ای دی شلنگی و نواری
لامپ ال ای دی قارچی
لامپ ال ای دی زیتونی
لامپ ال ای دی حبابی های پاور حبابی
لامپ ال ای دی اشکی
پنل ال ای دی
لامپ ادیسونی

انواع لامپ ال ای دی براساس فناوری ساخت
Power LED ( لامپ های پاور )

اولین نسل از لامپ های ال ای دی هایی هستند که در صنایع روشنایی کاربرد زیادی پیدا کرد. معمولا آنها را در دو نوع ۱ وات و ۳ وات ارائه می‌شد. این نسل از لامپ LED که بازدهی خود را به حدود روشنایی ۱۰۰ لومن به ازای هر وات رساند. با کنار هم چیدن تعدادی پاور لامپ ال ای دی روی یک PCB، میزان بیشتری از نور را که برای ساخت انواع پروژکتورها و دیگر لامپ ها که مورد نیزا بود را تامین می کردند.
لامپ اس ام دی ( لامپ SMD )

لامپ های SMD نسل جدیدتری از این ال ای دی ها می باشد که به صورت نصب تعدادی زیادی از ال ای دی ها با توان پایین بر روی یک بُرد کوچک، روشنایی را فراهم می کنند. این ماژول ها از ال ای دی ها با توان بین ۲۰۰ میلی وات تا ۵۰۰ میلی وات استفاده می کنند. این ماژول ها مانند COB ممکن است دارای راه انداز لازم برای اتصال مستقیم به برق شهر باشند. این کار عملاً نیاز استفاده به درایور را حذف میکند. با این حال این کار باعث کاهش طول عمر لامپ می شود.
COB

این نوع فناوری ساخت طی چند سال اخیر به طور متداول در ساخت لامپ های LED مورد استفاده قرار گرفته است. ال ای دی های COB توان بالایی دارند و برای استفاده در پروژکتورها و لامپ های فشرده ی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ال ای دی از جایگذاری چندین چیپ ال ای دی داخل یک ماژول با فناوری خاص ساخت ال ای دی حاصل می شود. این نوع لامپ ها در مدل های مختلفی مانند دایره ای، حلقوی، مربعی و نواری ساخته می شود.